REKLAMA:

Już jutro Sacrum et Musica!

zapowiedzi - repertuar
23.09.2017 r., godz. 19.00
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży serdecznie zaprasza mieszkańców Zambrowa na koncert w ramach XIII Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki Sacrum et Musica.

Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży serdecznie zaprasza na koncert w ramach tegorocznej, trzynastej już edycji, Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki Sacrum et Musica. Impreza skupia wielu zagranicznych artystów. Koncerty odbywają się na terenie 3 województw: podlaskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego. 

Również w Zambrowie będziemy mieli okazję wziąć udział w koncercie łomżyńskiej filharmonii zatytułowanych „Klasyczne arcydzieła”, który odbędzie się jutro, 24 września o godz. 13:00 w kościele pw. Trójcy Przenajświętszej w Zambrowie. Podczas wydarzenia zaprezentują się: Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Mariusz Smolij (dyrygent) oraz Tomasz Piluchowski (tenor). W programie m.in.: W.A.Mozart, P. Czajkowski, G. Gershwin.

Patronat medialny nad tym wydarzeniem sprawuje Zambrowski Portal Internetowy www.zambrow.org.

Mariusz Smolij jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec. Wraz z założonym przez siebie Kwartetem Smyczkowym im. K. Pendereckiego, wyjechał do USA. Kontynuował tam studia m.in. w prestiżowej Eastman School of Music w Rochester, w stanie Nowy Jork. W 1998 roku z ramienia tej instytucji otrzymał stopień doktorski.

Jest jednym z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia prowadzących orkiestry w Stanach Zjednoczonych i Europie. Opinię tą potwierdzają zarówno krytycy muzyczni po obu stronach Atlantyku jak i American Symphony Orchestra League. Ta prestiżowa organizacja z siedzibą w Nowym Jorku, zrzeszająca wszystkie orkiestry symfoniczne w Ameryce Północnej wyróżniła jego nazwisko na prestiżowej liście najwybitniejszych mistrzów batuty. W wyniku zwycięstw w szeregu poważnych konkursach, Mariusz Smolij od wielu lat związany jest stałymi kontraktami z wybitnymi instytucjami muzycznymi w USA. Dyrygował on ponad 120 orkiestrami w 26 krajach, na czterech kontynentach występując na najbardziej prestiżowych estradach koncertowych świata.

W Polsce dyrygent często współpracuje z Polską Orkiestrą Kameralną oraz orkiestrą Sinfonia Varsovia, z którą dokonał szeregu nagrań (Naxos, CDAccord) i którą prowadził podczas tourne koncertowych w Japoni, Francji oraz USA. Artysta dyrygował gościnnie większością polskich zespołów filharmonicznych i radiowych, m.in. Filharmonią Narodową w Warszawie podczas festiwalu Forum Lutosławskiego. W latach 2002 – 2004 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Wrocławskiej oraz Festiwalu Wratislavia Cantans. Od 2016 roku pełni rolę dyrektora artystycznego Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.

W Stanach Zjednoczonych pełni funkcję Dyrektora Artystycznego orkiestry kameralnej Riverside Symphonia w New Jersey oraz Acadiana Symphony Orchestra w Louizjanie. W latach 1994 – 1997 był drugim dyrygentem New Jersey Symphony Orchestra, a w okresie 2000 – 2003, na zaproszenie Christofa Eschenbacha, pracował jako stały dyrygent w Houston Symphony Orchestra. Pomiędzy 1996 – 2000 zajmował pozycję profesora dyrygentury na Northwestern University w Chicago – Evanston, będąc w tym czasie najmłodszym wykładowcą dyrygentury pośród wszystkich czołowych uczelni amerykańskich. Jest wysoce poszukiwanym pedagogiem i prowadził międzynarodowe kursy m.in. w Czechach, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Korei Płdn. Polsce oraz dla Konserwatorium w Zurichu (Szwajcaria). Od 2009 roku artysta jest również gościnnym profesorem i dyrygentem univerytetu muzycznego w Tianjin (Chiny).

Artysta podczas wieloletniej kariery artystycznej zdobył również szerokie uznanie za kreatywność programową, podnoszenie poziomu artystycznego pracujących z nim orkiestr oraz kunszt pedagogiczny i umiejętności popularyzacji muzyki.

Tomasz Piluchowski jest absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureat Internationales Gesangswettbewerbw Berlinie (Deutsche Oper) oraz XII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Posiada w reperturze partie z oper: Bizeta, Czajkowskiego, Donizettiego, Haydna, Kurpińskiego, Masseneta, Moniuszki, Mozarta, Pendereckiego, Pucciniego, Smetany, Verdiego, a także w operetkach i musicalach J. Straussa, Lehára, Bocka, Bernsteina. Z powodzeniem występuje również w epertuarze oratoryjno-kantatowym, a także kameralnym i pieśniarskim.

Współpracuje z tak znakomitymi dyrygentami, jak: Andriy Yurkevych, Keri-Lynn Wilson, Miguel Gómez-Martínez, Lionel Friend, Tadeusz Kozłowski, Marek Moś, Łukasz Borowicz, Jakub Chrenowicz), orkiestrami: Sinfonia Varsovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej z Krakowa, Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej i reżyserami: Keith Warner, Mariusz Treliński, Maja Kleczewska, Krzysztof Garbaczewski, Jerzy Gruza, Emil Wesołowski, Igor Gorzkowski, Jitka Stokalska. Bierze udział w koncertach i festiwalach w Polsce (m.in. Filharmonia Narodowa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Filharmonia Poznańska, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Lubelska, Filharmonia Kameralna im. W. Lutosławskiego w Łomży, Międzynarodowy Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju, Międzynarodowy Festiwal Musica Sacra w Warszawie) oraz za granicą, m.in. na Węgrzech (Budapeszt), w Estonii (Tallin), Niemczech (Lubeka, Stuttgart, Oldenburg), Austrii (Wiedeń) i na Ukrainie (Lwów). Śpiewał podczas gal operowych w Warszawie (Viva Mozart), w Kammeroper Schloss Rheinsberg w Niemczech i w Wiedniu. Współpracuje z Teatrem Wielkim w Poznaniu, Warszawską Operą Kameralną oraz Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku. Od 2009 roku jest związany z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie występował w Borysie Godunowie Musorgskiego, Traviacie Verdiego, Madame Butterfly Pucciniego, Diabłach z Loudun Pendereckiego, Strasznym dworze Moniuszki, Onieginie Czajkowskiego i innych.

Jest cenionym wykonawcą muzyki współczesnej, m.in. wziął udział w prapremierach oper Sudden Rain Aleksandra Nowaka (reż. Maja Kleczewska) na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, Dzień świra Hadriana Filipa Tabęckiego (partia tytułowa) w Teatrze Wielkim w Poznaniu, w dramatoperze Oresteja wg Ajschylosa (partia Ateny) z muzyką Agaty Zubel (reż. Maja Kleczewska) w koprodukcji Teatru Wielkiego - Opery Narodowej i Teatru Narodowego w Warszawie oraz w prapremierze opery Zwycięstwo nad słońcem Sławomira Wojciechowskiego (reż. Krzysztof Garbaczewski) w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Dokonał nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej.

BD






 
Logowanie
Jeśli chcesz obejrzeć zdjęcia w powiększeniu musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojuego loginu to zarejestruj się. Rejestracja jest całkowicie darmowa i zajmie kilka chwil.
REKLAMA: